Jackson Luiz Nunes Bentes

Post Doctoral Researcher

Post-Doctorate in History from the State University of Rio de Janeiro (2018). PhD in Education, Art and History of Culture from Mackenzie Presbyterian University (2014). Master’s degree in Psychology from the Catholic University of Brasília (2008). Graduated in Philosophy (Bachelor’s and Licentiate) from La Salle University in Canoas, RS (2001). General Director of La Salle College/Manaus. Director of the La Salle Educational Center. Lecturer of the discipline “Physical Education”, “International Relations, and Law” at FACULDADE LASALLE/Manaus. Member of the Research Group of the University La Salle-Canoas/RS (Theme: The theme of this project is the Management of Innovation in Brazilian Universities in its successful strategies. He has experience in the area of Philosophy, working mainly on the following topics: Philosophy, Ethics and Philosophy of Education, History of Education. BASis Evaluator-MEC. Post-doc researcher at the Observatory of Foreign Relations – OBSERVARE.

Publicações mais recentes

Full articles published in journals

BENTES, JACKSON; BRAVO, L. H. O. ; HERNANDEZ, F. A. C. .
Las TIC en la integración curricular transversal del quehacer educativo. CONHECIMENTO & DIVERSIDADE , v. 9, p. 1-26, 2017.

ROJAS, A. ; BENTES, J. L. N. . Arte da cultura na educação superior a experiência da galeria de arte La Salle como espaço de promoção do conhecimento. Cadernos ANPAE, v. 1, p. 01- 02, 2015.

BENTES, JACKSON; PIANTKOSKI, M. A. . Experiências sobre o aprender-ensinar: por uma ação mediada. Conhecimento & Diversidade , v. 7, p. 118-132, 2015.

BENTES, JACKSON; OLIVEIRA, S. M. ; BARTSCH, A. S. . A compreensão do ?ser sustentável? nas organizações do século XXI. Latinidade (Rio de Janeiro), v. 7, p. 109-122, 2015.

BENTES, JACKSON; ROJAS, A. . A gestão de ambientes acessíveis na Unilasalle-RJ. Cadernos ANPAE, v. 1, p. 01-01, 2015.

BENTES, JACKSON. A Educação que vem. Diálogo (Canoas) , v. 19, p. 37-52, 2011.

BENTES, J. L. N.; HOSSEIN, T. . Missão Lassalista no Norte/Nordeste: possibilidades que perpassam a pessoa do Educador. Revista de Educação ANEC, v. 38, p. 181-189, 2009.

BENTES, J. L. N.; SILVA, H. L. . A educação ambiental e a prática de ensino ? um relato de experiências.. Revista de Educação, Ciência e Cultura, v. 12, p. 21-36, 2007.

 

Published/organised books or editions

BENTES, J. L. N. . PROCESSOS EDUCATIVOS NA EDUCAÇÃO
INFANTIL. 01. ed. Parnaíba: Acadêmica Editorial, 2020. v. 01. 248p .

BENTES, JACKSON; ARRAIS, M. C. . A fronteira dos invisíveis. 1. ed. Rio de Janeiro, RJ: Editora Autografia, 2018. v.
11. 141p .

BENTES, JACKSON; FREIRE, W. ; PIANTKOSKI, M. A. ;
Azambuja, Michelle . Infância e Cultura Digital: diálogo com gerações. 1. ed. Curitiba, PR: Appris Editora, 2017. v. 1. 110p .

BENTES, JACKSON; FREIRE, W. (Org.) ; MENEGAT, J. (Org.) ;
RANGEL, M. (Org.) . Gestão no Ensino Superior: governança internacional. 1. ed. Rio de Janeiro, RJ: WAK Editora, 2017. v.
1. 178p .

Oliveira, Maria de (Org.) ; BARTSCH, A. S. B. (Org.) ; BENTES, JACKSON (Org.) . Lectura de La Memoria. Ciencia, clinica y política. 1. ed. Ciudad Autónoma de Buenos Aire: Serie Conexiones, 2015. v. 1. 1p .

BENTES, JACKSON. Fundamentos da Formação docente em temas de pesquisa. 1ª. ed. Niterói: Intertexto, 2014. v. 1. 128p.

BENTES, JACKSON; VILHENA, V. C. (Org.) . Cuerpo e
subjetividad. 1ª. ed. Buenos Aires: Conexiones, 2014. v. 1. 480p .

BENTES, JACKSON. Salud Mental – Interdisciplina e inclusión social como ejes de intervencion. 1ª. ed. Buenos Aires: Conexiones, 2013. v. 2. 480p .

BENTES, JACKSON. Sexo y Poder: clinica, cultura y sociedade. 1ª. ed. Buenos Aires, AR: Conexiones, 2011. v. 1. 480p .

OBSERVARE. 2021. All rights reserved​.

Research unit evaluated by FCT through the project UID/CPO/04155/2019. This website was restructured through financing by national funds from FCT - Foundation for Science and Technology, I.P., under the Project - Refª UID/CPO/04155/2019